A trip through Belgian club history

Extreme

Vanuit Antwerpen ging het naar Affligem, voor alweer een ronkende naam: Extreme.

maxresdefault

We hebben al zo veel gehoord van deze geweldige retro-tempel dat deze niet kon ontbreken op ons lijstje!

Helaas hoorden we de laatste tijd niets dan slecht nieuws: het gebouw zou gesloopt worden, dan weer leeggehaald, en uiteindelijk verbouwd. Links en rechts hadden we al foto’s van de verbouwing opgevangen dus we vreesden het ergste: dat we het gebouw helemaal niet meer gingen herkennen.

Tot in de verte een duidelijk vierkant gebouw opdoemde:

IMG_3506

Bij aankomst bleek de originele toegangspoort gesloten en verzegeld, dus dat was geen optie om dichterbij te komen.

IMG_1727
Gelukkig stond de poort naast het huis voor de ex-discotheek open, en warempel ook de poort naar achter toe.

IMG_1702

Even vriendelijk gaan aanbellen zagen we niet zitten, uit vrees dat we niet dichterbij mochten komen, dus gingen we recht op ons doel af. De verbouwingen zijn al ver gevorderd, de buitenkant is helemaal niet meer herkenbaar en door de ramen zagen we niets dan gyproc muren, het was zelfs al gechapet binnen!

IMG_1721

IMG_1718

IMG_1709

IMG_1706

IMG_3507

Jullie herkennen ongetwijfeld nog wel de vroeger ingang, zij het lichtjes aangepast:

IMG_3509

Ook de vroegere marmeren vloer voor de inkom ligt er nog blinkend bij na al die tijd

IMG_1725

Toch waren er buiten de inkom en de marmeren vloer nog enkele tekenen van het vroegere verleden, maar je moest goed zoeken. Rondom het gebouw lag het vol met bouwmateriaal, stellingen en afval. Dus wij snuffelen tussen het afval:

IMG_1722

IMG_1723

IMG_1724

Dat was zowat alles bruikbaar dat we daar gevonden hebben, dus op naar de volgende halte!

Gelukkig is er nog wel een facebook groep die de gedachte levende houdt:

https://www.facebook.com/Extremeaffligem

Voor wie zich afvraagt hoe het gebouw er in zijn volle glorie uit zag hebben we dit filmpje gevonden op youtube:
Dit filmpje is van het gebouw uit 1990, net voor Extreme in het gebouw open ging.

Tevens vindt je op de facebook pagina van Extreme een album van hoe het interieur er uit zag in 2012.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.393373460754354.97957.393308060760894&type=1

4 Reacties

  1. Ik kan bij heel wat clubs een reactie schrijven maar kies ervoor om het bij Extreme te doen aangezien deze toch èèn van de eerste clubs was die ik bezocht vroeger (toen ik nog jong was 😉 ) . Mooie herinneringen krijg ik bij het zien van al deze foto’s, en ook een vies gevoel in mijn buikje om te zien hoe sommige van deze fantastische clubs nu gesloopt of vergaan zijn…Ik mag me gelukkig prijzen om die tijd meegemaakt te hebben! Heb hier zelfs nog een Vinyl liggen van 1 jaar Extreme die toen de eerste 1000 bezoekers kregen, en ik zal ze koesteren zelfs al heb ik geen platenspeler. Heel leuke blog die jullie hier gemaakt hebben, het zal veel van mijn leeftijdsgenoten een ‘trip to memory lane’ geven ! Dank jullie hiervoor 🙂

    Like

    26 oktober 2014 om 11:53

  2. Svekketurbo

    Like

    28 oktober 2014 om 03:43

  3. Dj Jonez

    Ik heb nog foto’s genomen binnenin het gebouw en plaatste die op het net, dacht op het http://www.legendaryclubs.be ik kijk of ik deze nog ergens op een harde schijf staan heb..

    Like

    28 oktober 2014 om 13:01

  4. Anthony

    Jawadde wat heb ik hier leuke momenten gekend 🙂 Kriebels voor het vertrekken, bij de ingang en van zodra binnen kon het niet meer op… zalig.

    Like

    9 januari 2015 om 17:23

Geef een reactie

